pondělí 16. července 2012

Příběhy Geronu - 1. díl - Cesta

Mluví Kapuro (ne kapura):
Procházel jsem se po městě. Byl jsem uznávaný astronom a vynálezce. Byl spokojen. Šel ke své laboratoři. Po cestě jsem uviděl turagu, který měl bílé oči a říkal: "Příjdou si pro vás, zničí vás!" A pak spadl mrtev k zemi. To mě vyděsilo. V jeho ruce jsem uviděl jakýsi diamand. Měl červenou barvu. Šel jsem co nejrychleji do laboratoře, abych to prozkoumal. Otevřel jsem dveře a uviděl jsem svého spolupracovníky Asoriho.
Mluví Asori:
Viděl jsem Kapuriho. Měl v ruce kámen. Řekl mi, ať mu to pomůžu prozkoumat. Souhlasil jsem. Přistoupili jsme k mikroskopu. Neuvěřil jsem. Bylo na něm vyryto "Toa". Já řekl: "To je toa kámen!" Kapuro: "Cože? T-to je nemožné!" Poté jsme kámen vzali a šli jsme směrek k Toa Suva, který byl v chrámu. Cestou jsme uviděli Garu. Ga- matoranku, která také patřila k vědecké společnosti. Ta se nás zeptala: "Kam to jdete? Nemáte být v laboratoři?" Já se uklonil, byla totiž nařízená, a řekl: "Co by si udělala ty, kdyby si našla Toa kámen?" Garu: "Cože? Tak v tom případě by ste to měli odevzdat Toa!" Kapuro se ujal slova: "Ale mi to jdee odevzdat. To chrámu. Myslím, že když je tak málo toa, tak to uvítají a vyberou nějakého matorany." Garu: "Tak dobře vyhráli jste. Můžu jít s vámi?" Já jsem pohotov řekl: "Klidně."
Mluví Garu:
Vyrazili jsme. Cesta je nebezpečná. Všude kolem je hrozně moc rahi. Ale potkalo nás něco, co nevypadalo na rahiho. Byl to makuta Urogar. Vytasil svou dýku. Řekl: "Matorané, vzdejte se a já budu milosrdný a možná vás nezabiji. Jen mi řekněte, kde je ten Turaga. Kapuro věděl, koho ten Makuta myslel. Řekl: "Je na předměstí. Na malém náměstí." Makuta se uklonil a odletěl. Já se Kapuroa zeptala: "Ehm, vysvětli to, ten makuta měl masku pravdy, ví co je lež a co ne!" Kapuro: "No víš, ten kámen jsem vzal mrtvole toho turagy. Říkal, že nás zni..." Najednou se za námi ozval výbuch. Vyděli město v plamenech. Kapuro: "Skryjte se!" Všichni jsme se skryli přesně včas. Zrovna tam přiletěl ten Makuta. "Kde jsou ti skrčci?!" Naštěstí si nás nevšiml. Najednou jsme uslyšeli hlas....

Pokračování příště

2 komentáře: